Syllabus
Theoretical fundamentals to the pedagogical skills and knowledge needed to properly perform the upper-education teaching role. Critical analysis on the role of Didactics in the professor-educator’s professional preparation and development. Development of the technical skills for teaching aiming at improving the professor’s teaching performance in the upper-education classroom.
Bibliography
Anastasiou LGC, Alves LP. Processos de ensinagem na universidade: pressupostos para as estratégias de trabalho em aula. 10ª ed. Joinville (SC): Univille; 2015.
Gil AC. Didática do ensino superior. 1ª ed. 8ª reimp. São Paulo: Atlas; 2013.
Libâneo JC. Didática. 2ª ed. São Paulo: Cortez; 2013.
Marin AJ, Silva AMM, Souza MIS (Org.) Situações didáticas (EBOOK). 2ª ed. Araraquara(SP): Junqueira&Marin; 2017.
Masetto MT. (Org.). Docência na universidade (EBOOK). Campinas (SP): Papirus; 2014.
Mizukami MGN. Ensino: as abordagens do processo. São Paulo: E.P.U; 2013.
Moran JM, Masetto MT, Behrens MA . Novas tecnologias e mediação pedagógica. Campinas(SP): Papirus; 2016.
Pimenta SG, Anastasiou LG. Docência no ensino superior. 5ª ed. São Paulo: Cortez; 2014.
Rios TA. Compreender e ensinar: por uma docência da melhor qualidade. 8ª ed. São Paulo: Cortez; 2013.
Rodrigues Jr JF (Coord.). O professor universitário entusiasmado: seis estudos sobre uma espécie em extinção. Brasília: Florencio; 2014.
Teodoro A, Vasconcelos ML. Ensinar e aprender no ensino superior. 3ª ed. São Paulo: Cortez; 2013.
Veiga IPA, et al. Repensando a didática. 29ª ed. Campinas(SP): Papirus; 2016.